“ Tijdens onze bijeenkomsten kijken we met een helicopterview naar Mybuqo”
Naar een investeerder was Matthijs Post niet op zoek. Maar het liep nu eenmaal zo. Matthijs heeft een vriend en die vriend kende Investra. En Investra kende een ondernemer die zijn webshop wilde verkopen. Samen doen en samen sterker, dat was het idee. Zo brak een nieuwe fase aan in de ondernemersloopbaan van Matthijs, die op dat moment maar amper de zolderkamer was ontgroeid. Maar de toekomst lonkte. Hij ziet het Mybuqo van straks al voor zich. “Een groep webshops die marktleider zijn in een niche. Een groot pand met een loods. Ríjen stellingen. Alles slim geautomatiseerd. Gaaf!” En werkelijkheid gaat het worden. Investra staat erachter.
“Investra voelt voor mij als een vangnet. Mybuqo is míjn bedrijf. Richard en Eddy staan voor me klaar als het spannend wordt. Ik doe mijn voordeel met hun kennis, ervaring en hun netwerk.”
Matthijs Post
Mybuqo

“Investra voelt voor mij als een vangnet. Mybuqo is míjn bedrijf. Richard en Eddy staan voor me klaar als het spannend wordt. Ik doe mijn voordeel met hun kennis, ervaring en hun netwerk.”
Matthijs Post
Mybuqo
Tja, zo beginnen ondernemers. Zoals Matthijs, op de zolderkamer van zijn ouderlijk huis. Via zijn webshop en Bol.com verkocht hij kabels en adapters. Toen corona heel Nederland tot thuis werken dwong, explodeerde de omzet. En toen kwam de kans voorbij om samen met Investra een nieuwe loot aan de Mybuqo-stam toe te voegen. “We zijn met vier webshops in verschillende sectoren actief. Niches vooral, waarin we ook een vooraanstaande marktpositie willen verkrijgen. Daarvoor moeten we op service zien te winnen van prijsstunters.”

Die uitdaging gaat Matthijs aan - inmiddels vanuit een serieus pand op een bedrijventerrein. Alles is meetbaar op internet, en de data die dat oplevert bestudeert Matthijs graag. De statistieken leveren inspiratie op voor bijvoorbeeld nieuwe A/B-testen. Hoe groot is dan het risico dat Matthijs zich verliest in de details? Het woord ‘Investra’ valt. “Elke week zit ik met Eddy, en eens per kwartaal met Eddy én Richard samen. Tijdens die meetings kijken we met een helicopterview naar Mybuqo. Waar ben ik druk mee? Kunnen we dingen slimmer doen? Hoe is het rendement opgebouwd? Ik ga voor zo’n meeting naar Investra, op landgoed Zonneoord. Dan ben ik even letterlijk uit mijn bedrijf. Dat is belangrijk”, vindt Matthijs.
Op die momenten worden strategische keuzes gemaakt en beslissingen genomen die ertoe doen. En niet alleen dan. “Investra voelt voor mij als een vangnet”, zegt Matthijs. “Mybuqo is míjn bedrijf. Richard en Eddy zijn geen baas over mij. Maar als het spannend wordt, zoals toen ik mijn eerste vaste medewerker aannam, staan ze voor me klaar. Op tal van andere momenten doe ik mijn voordeel met hun kennis en ervaring. En trouwens ook met hun netwerk. Dankzij een contact van Eddy koop ik bepaalde producten nu in voor de helft van het geld, in China.”
Matthijs groeit. Mybuqo groeit. Mooi.